Durafit is de merknaam van een zogenaamd breathable microfiber materiaal. Het is één van de producten die op de markt worden gebracht door Frecoma. Dit bedrijf produceert en verwerkt materialen voor de orthopedische schoenindustrie. Voor de consument is Durafit niet direct zichtbaar in het eindproduct (schoenen of inlegzooltjes). Maar het voegt wel kwaliteit toe. Het Durafit materiaal zorgt voor een betere warmte- en vochtbeheersing in de schoen.
Ingrediënt Branding
In opdracht van Frecoma heeft Ligthart Communicatie samen met vormgever Martijn Pouwels aan de positionering van het merk Durafit gewerkt. De strategie is gebaseerd op ‘Ingredient Branding’. Dit betekent dat de marketing is gericht op het materiaal waarmee een product is gemaakt of uitgerust. Doelgroep is niet alleen de schoenindustrie, maar ook de eindgebruiker/consument. Andere voorbeelden van Ingredient Brands zijn GoreTex, Intel, Nutrasweet en Teflon.
Kwaliteit en imago
In de campagne leggen we de nadruk op kwaliteit en imago van het merk. Het logo heeft een meer eigentijdse vorm gekregen en er werd een ‘Brandbook’ gemaakt waarin diverse toepassingen en stijlen worden gedefinieerd. Ook de website werd vernieuwd. In het voorjaar van 2019 heeft Frecoma deelgenomen aan een internationale vakbeurs waar de herintroductie van het merk Durafit heeft plaatsgevonden.
Samenwerking POINT•C
De Durafit-campagne is een project waarin de diverse bedrijven van POINT•C samenwerken. Ligthart Communicatie voor concepten en strategie, Martijn Pouwels voor de vormgeving/opmaak, WebinWeb Design voor de sitebouw en rgb producties voor de fotografie en video.