‘Het nieuwe normaal’, ben je er al aan gewend? Sinds maart van dit jaar is alles anders. Geen evenementen meer. Geen vakbeurzen. Geen netwerkbijeenkomsten. Geen Olympische Spelen. Geen EK-voetbal… Gelukkig is de ‘versoepeling’ ingetreden en kunnen we sinds kort weer naar een terrasje. Al is het ook daar onwennig vertoeven met de 1,5 meter-afstandsregels. Voorlopig moeten we er mee leven, het is niet anders. Of eigenlijk: alles is anders.

Deze bizarre Coronatijd heeft ook z’n effect op reclame en marketing. Grote events zijn vaak de aanjager van actiemarketing en communicatiecampagnes. Het niet doorgaan van evenementen zette dus ook een streep door een aantal ideeën die we vóór de Coronatijd hadden bedacht. Die kunnen dus de prullenbak in. Tja, wat nu?

Stilzitten is geen optie. Meer dan ooit is het nu zaak om creativiteit aan te spreken. Creativiteit waarmee je doelgroepen kunt blijven prikkelen en je business draaiende kunt houden. Restauranthouders die snel omschakelden naar online bestellen en thuisbezorgen gaven het goede voorbeeld. Datzelfde geldt voor organisaties die in staat waren om thuiswerken effectief te maken en online meetings of presentaties te organiseren. ‘Muten en Unmuten’ zijn hierdoor bekende begrippen geworden. En wie had er ooit gedacht dat je van een mondmasker een mode-artikel kunt maken? Op de website van FlandersDC (België) vind je maar liefst 100 voorbeelden van creatieve ideeën die er zonder COVID-19 niet waren geweest.

Ga eens na wat de COVID-19 maatregelen betekenen voor je merk of organisatie. Wordt er anders gewerkt? Zijn de klantencontacten nog hetzelfde? Heb je door alle ontwikkelingen niet te weinig tijd besteed aan je ‘oude’ klanten?

Nu enige versoepeling is ingetreden, is het hoog tijd om eens objectief naar je merk of organisatie te kijken en daar iets mee te gaan doen. Denk eens na over een her-positionering. Zorg dat je in beeld bent en blijft. Verras je klanten met een creatieve boodschap. Een glimlach doet al veel in deze tijd.

Inspiratie nodig? Neem dan gerust contact met ons op.