Durafit is de merknaam van een ‘breathable microfiber’ materiaal. Het is één van de producten die op de markt worden gebracht door Frecoma, producent van materialen voor de orthopedische schoenindustrie. Voor de consument is Durafit niet direct zichtbaar in het eindproduct (schoenen of inlegzooltjes) maar voegt wel kwaliteit toe, namelijk een betere themoregulatie en vochtbeheersing in de schoen.

In opdracht van Frecoma werkt Ligthart Communicatie samen met vormgever Martijn Pouwels aan de positionering van het merk Durafit. De strategie is gebaseerd op ‘Ingredient Branding’. Dit betekent dat de merkpositionering niet alleen is gericht op de schoenindustrie (B2B), maar ook op de eindgebruiker/consument (B2C). Andere voorbeelden van Ingredient Brands zijn GoreTex, Intel, Nutrasweet en Teflon.

In de campagne leggen we de nadruk op kwaliteit en imago van het merk. Het logo is gerestyled en er wordt een ‘Brandbook’ gemaakt waarin diverse toepassingen en stijlen worden gedefinieerd. Ook de website wordt vernieuwd. En in het voorjaar van 2019 zal Frecoma deelnemen aan een internationale vakbeurs waar de her-introductie van het merk zal plaatsvinden.

Durafit campagne

De Durafit-campagne is een project waarin de diverse bedrijven van POINT•C samenwerken. Ligthart Communicatie voor concepten en strategie, Martijn Pouwels voor de vormgeving/opmaak, WebinWeb Design voor de sitebouw en rgb producties voor een videoproductie.