Er wordt heel veel gezegd en geschreven over de manier waarop het internet communicatie heeft veranderd.
Het internet is communicatie en communicatie is het internet.

Online Communicatie Strategie gaat over alles wat te maken heeft met ‘online’, ‘omni-channel’ en ‘social’ in het communicatie-vakgebied.
Het ontwikkelen van een Online Communicatie Strategie begint met het maken van een grondige interne en externe analyse, gericht op de online omgeving. Hieruit kun je de aloude SWOT analyse samenstellen, om vervolgens te bepalen welke kansen kunnen worden benut, welke zwakten kunnen worden verbeterd en welke bedreigingen kunnen worden afgeweerd. Aandachtspunten leiden tot opties en uiteindelijk ontstaat er een strategisch plan voor de inzet van Online Communicatie. En voor alles geldt: bestaansrecht van de organisatie én betrokkenheid van de klant staan centraal. Daar doen we het voor!

Ligthart Communicatie helpt organisaties bij het ontwikkelen van een effectieve Online Communicatie Strategie. Een strategie voor de inzet van Online Communicatie die leidt naar vooraf gestelde doelen. Hoe gaan we onze website inrichten? Welke social Media kanalen gaan we gebruiken en hoe gaan we daar mee communiceren? Hoe weten we wat er over ons merk of onze organisatie wordt gezegd en geschreven? Hoe bereiken we onze doelgroepen online? Kunnen we technologie inzetten om Online Communicatie te verbeteren?