De evolutie van ‘zenden’ naar ‘social’ heeft de laatste jaren plaatsgevonden. Iedereen is ‘Connected’ met zijn of haar online netwerk. Consumenten zijn ‘Empowered’ met de kracht van dit online netwerk. Succesvolle online organisaties zoals Airbnb, Snappcar, Über en Hellofresh, laten zien hoe je een businessmodel kunt maken van deze nieuwe werkelijkheid.

Er zijn niet veel organisaties meer die nog moeten starten met Social Media. Maar uitvinden hoe je echt ‘Social’ kunt zijn en hier succes mee kan hebben, is aan de orde van de dag. Het begint met kijken, analyseren en proberen. Vervolgens de fase van informeren, inspireren en het opbouwen van een community via Social Media. Dan de aandacht voor reputatie- en crisismanagement, want de power van social media kan ook in je nadeel werken. De meest verregaande fase is gebruikmaken van crowdsource & co-creatie, waarbij bedrijven 100% ‘social’ worden.

Ligthart Communicatie kan u helpen met advies over het gebruik van social media en het inrichten van de social media omgeving. Bijvoorbeeld een pakkende bedrijvenpagina op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest of Instagram.