Van ‘zenden’ naar ‘social’

Social media zijn niet meer weg te denken. Het verbindt mensen met mensen. Maar ook mensen met merken en organisaties. De evolutie van ‘zenden’ naar ‘social’ heeft een enorme vlucht genomen. Iedereen is ‘Connected’ met zijn of haar online netwerk. Consumenten zijn ‘Empowered’ met de kracht van dit online netwerk. Succesvolle online organisaties zoals Airbnb, Snappcar, Über en Hellofresh, laten zien hoe je een businessmodel kunt maken van deze nieuwe werkelijkheid.

Hoe Social kun je zijn

Er zijn niet veel organisaties meer die nog moeten starten met Social Media. Maar uitvinden hoe je dit toepast en hier succes mee kan hebben, is aan de orde van de dag. Het begint met kijken, analyseren en proberen. Vervolgens de fase van informeren, inspireren en het opbouwen van een community. Dan de aandacht voor reputatie- en crisismanagement, want de power van social media kan ook in je nadeel werken. De meest verregaande fase is gebruikmaken van crowdsource & co-creatie, waarbij bedrijven 100% ‘social’ worden.

Kunnen wij je helpen?

Ligthart Communicatie kan je helpen met advies over het gebruik van social media en het inrichten er van. Dit kan beginnen met een pakkende bedrijvenpagina op Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest of Instagram.

Mail Henk en vraag advies