Samen met on- en offline mediabureau Nul40 hebben we de SunnyTent campagne aangemeld voor ‘De Bonk’, een jaarlijkse communicatieprijs van Communicatieclub Bourgondië uit Tilburg. De inschrijving ging gepaard met de volgende tekst:

Het product, een transparante tent die over een rond opzetzwembad kan worden geplaatst en het zwemwater opwarmt door zonnewarmte, is een uitvinding van Anton Kleemans uit Bergeijk. Via een Pitch werd reclamebureau Ligthart Communicatie geselecteerd voor het ontwikkelen van de communicatie-strategie en het creatieve concept. Ligthart Communicatie bedacht de naam SunnyTent met logo en slogan, ontwikkelde de webshop en commercial en bracht de klant in contact met Nul40 voor het ontwikkelen van de mediastrategie.

De marketing-strategie is gebaseerd op online verkoop via de webshop sunnytent.com. In de communicatie wordt de nadruk gelegd op de langere periode dat kinderen plezier kunnen beleven van een tuinzwembad. ‘Slim, leuk en lekker warm’ is de kernboodschap. Met visuals worden ook de andere toepassingsmogelijkheden van SunnyTent in beeld gebracht.

Communicatieprijs-DeBonkHelaas werd onze campagne niet genomineerd door de vakjury, wel doen we nog mee voor de publieksprijs, die in januari wordt uitgereikt. Het was sowieso een leuke ervaring om deel te nemen aan deze communicatieprijs en we gaan kijken of we ook in 2016 een campagne kunnen indienen.