Merkpositionering
Een goede merkstrategie vormt een belangrijk fundament onder zakelijk succes. Ligthart Communicatie kan je helpen met het ontwikkelen van een merknaam en de daarbij horende merk-identiteit. We kijken daarbij ook naar de mogelijkheden van een geschikte domeinnaam. We definiëren de merkwaarden en vertalen deze naar een krachtig merkbeeld, waarmee het product of de dienst onderscheidend vermogen krijgt in de markt. Met een goede merkpositionering maak je echt het verschil!
Copywriting
Ben je op zoek naar pakkende teksten voor je website, social media kanalen, presentaties, of publicaties? Met al onze ervaring hebben we vaak aan een half woord al genoeg om een goed verhaal voor je te maken. Op basis van telefonische of persoonlijke interviews schrijven we aantrekkelijke en overtuigende teksten over een bepaald onderwerp. Makkelijk leesbaar en altijd met een duidelijke boodschap die bij de doelgroep blijft ‘hangen’. We schrijven pakkende mailingbrieven, waarbij geen woord te veel wordt gebruikt om je doelgroep aan te zetten tot actie. Commercieel, redactioneel, zakelijk, technisch? Het kan allemaal. Een blog op je website? Ook daarmee kunnen we aan de slag, waarbij bepaalde zoekwoorden leidend kunnen zijn.
Reclamecampagne
Voor effectieve reclamecampagnes ontwikkelen we een campagnestrategie op basis van doelgroepen en doelstellingen. De campagnestrategie wordt vervolgens verdeeld in een communicatiestrategie en een mediastrategie.
Campagnes kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op lancering van een nieuw product, een nieuwe dienst of het vergroten van merkbekendheid. En heel actueel: het werven van nieuwe medewerkers, want ook daarvoor heb je een goed doordachte campagnestrategie nodig.
Presentaties
Het presenteren van je merk, bedrijf of verhaal aan een publiek werkt pas goed als je dit ondersteunt met een mooie beeldschermpresentatie. Zowel in een zaal als in kleiner verband of individueel, kun je aanzienlijk méér bereiken met een goed uitgewerkt presentatie-concept.
Voor het maken van indrukwekkend mooie presentaties gebruiken we zowel Powerpoint als Prezi. Geen saaie opsommingen van bulletpoints, maar dynamische beelden die aanvullend werken op de gesproken tekst. We maken daarvoor een presentatie-script, waarin het onderscheid tussen spreektekst en visuele ondersteuning zorgvuldig wordt aangegeven. Ook video kan onderdeel zijn van de presentatie.
Plan van Aanpak
Schrijf je wel eens in op een aanbesteding? Vaak wordt hierbij gevraagd om een plan van aanpak in te dienen. Hierin beschrijf je wat je als bedrijf/organisatie gaat doen om de betreffende opdracht zo optimaal mogelijk uit te voeren. Bijvoorbeeld hoe je overlast voor de omgeving gaat beperken en hoe je omgaat met duurzaamheid en milieu. Maar ook hoe je organisatie- en bedrijfsprocessen zijn ingericht. Een plan van aanpak moet prettig leesbaar zijn en zo mogelijk voorzien van visuele elementen die het verhaal verduidelijken. We hebben hierin veel ervaring. Met een door ons geschreven plan van aanpak scoor je extra punten en wordt de kans dat je de opdracht binnenhaalt aanzienlijk groter.
Storytelling
Je weet waarin je als bedrijf of organisatie succesvol bent, maar het lukt niet om dit concreet te maken. Herkenbaar? Vaak worstelen bedrijven met het vinden van een origineel verhaal. Een verhaal waardoor de onderscheidende eigenschappen goed naar voren komen en een verhaal dat blijft hangen. Zoals Tony Chocolonely het verhaal vertelt over het 100% slaafvrij maken van chocolade. Ook de hedendaagse tv-commercials van supermarkten vertellen vaak verhalen.
Door als buitenstaander naar je merk of organisatie te kijken, zien we vaak al snel de mogelijkheden voor storytelling. Het overbrengen van je boodschap wordt dat niet alleen leuker, ook effectiever. Laat ons het verhaal maar verzinnen!
Grafisch ontwerp & webdesign
Goede vormgeving maakt al snel het verschil. In de tientallen jaren dat we in dit vak zitten hebben we ongelooflijk veel ontwerpen voorbij zien komen. Van logo’s en visitekaartjes tot folders, brochures, magazines, advertenties, buitenreclames, auto’s, beursstands, audiovisuele producties en websites. Een goed ontwerp vormt de basis voor effectieve communicatie, waarbij ‘de kunst van het weglaten’ vaak het credo is. Een goed doordacht ontwerp heeft een lange levensduur en draagt bij aan de identiteit van een product of merk. Samen met de ontwerp-specialisten uit ons netwerk realiseren we ontwerpen die het verschil maken.